Wednesday, October 8, 2014

İnsan eti çok lezzetli dimi?

Hem de çok. Çoğumuz günah olmasına rağmen insan eti yiyoruz. Kötü olduğundan habersiz değiliz, zararlı ve etiksiz olduğu iyi biliyoruz ama çok lezzetlidir... napalım? 

Tabii ki gerçek insan eti kastetmiyorum. 

Ama maalesef insanların çoğu -ben de dahil, dürüst olmak gerekse-  bol insan eti yiyorlar (mecazen olarak). Onu bırakmaya çalışıyorum ama hep "sonra tövbe edip onu bırakayım, sonra" diye düşünüyorum...

Mecazen derken? Kur'ana düşün biraz. 

Anladın mı? 

Kur'an 49:12 - Ey iman edenler! Zannın bir çoğundan kaçının. Çünkü zannın bir kısmı günahtır. Birbirinizin kusurunu araştırmayın. Biriniz diğerini arkasından çekiştirmesin. Biriniz, ölmüş kardeşinin etini yemekten hoşlanır mı? İşte bundan tiksindiniz. O halde Allah'tan korkun. Şüphesiz Allah, tevbeyi çok kabul edendir, çok merhamet edendir.

Gıybet o kadar zararlı ki Allah kendisi onu yamyamlık yapmaya benzetti. Fakat yine çoğumuz bu yamyamlık yapıyoruz, ben de dahil. Neden? Gıybet eğlencelidir. Kendimizi öbür insanlardan daha üst hissettitir. Bizi bir topluma ait hissettirir. 

Ne yazık ki şu kadar iğrenç ve zararlı bir şey bu kadar eğlencelidir. 





No comments:

Post a Comment